< Wróć

Jak rozliczyć fakturę Google Adwords?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Google AdWords to bardzo popularny system reklamowy. W jego ramach w wynikach wyszukiwania Google wyświetlają się linki sponsorowane. Link sponsorowany AdWords tworzony jest w oparciu o dwie podstawowe metody. Jedną z nich jest dobór odpowiednich słów kluczowych, które spowodują wyświetlenie danej treści reklamowej, a drugą – wybór stron www, gdzie reklama AdWords będzie pokazywana. Ponadto dzięki Google AdWords reklamy ukazują się także i na tych stronach, które funkcjonują w ramach serwisu Google AdSense. Podatnik, który nabył usługę Google AdWords otrzymuje od firmy Google fakturę – wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym jak ją rozliczyć (podobne dylematy mają miejsce, gdy w rachubę wchodzi rozliczenie Google Adsense).

Google AdWords to import towarów

W myśl obowiązujących w naszym kraju przepisów zakup usługi Google AdWords jest importem towarów – a mówiąc precyzyjniej, importem od podatnika unijnego, ponieważ za obsługę reklam zamieszczanych w ramach opisywanego systemu odpowiedzialna jest spółka Google Ireland Ltd. Każdy podatnik, który dokonuje transakcji handlowych w obrębie Unii Europejskiej musi być płatnikiem VAT EU. To oznacza, że powinien posiadać nadany przez urząd skarbowy NIP europejski (od „zwykłego” NIP-u różni się on tylko tym, że przez cyframi widnieje przedrostek PL). Nie ma przeszkód, aby faktura została wystawiona w formie elektronicznej. Nie wolno zapominać, iż odnośnie importu usług zastosowania nie ma podmiotowe zwolnienie z VAT. Obowiązkiem podatnika jest natomiast przy takich transakcjach rozliczanie podatku naliczonego.

O czym pamiętać przy rozliczeniu?

Podatnik musi wystawić fakturę wewnętrzną i zamieścić w niej m. in.: opis świadczenia oraz stawkę VAT naliczoną według stawki właściwej dla tego świadczenia w naszym kraju – czyli będzie to 23 procent. Fakturę wewnętrzną podatnik uwzględnia w rejestrze VAT sprzedaży oraz w rejestrze VAT zakupu. Zakup reklamy Google AdWords należy też wykazać w deklaracji VAT-7 – na jej złożenie podatnik ma czas do 25 dnia miesiąca, który następuje po miesiącu rozliczeniowym. Poza tym należy koniecznie pamiętać o tym, że rejestracja VAT UE nakłada na podatnika obowiązek składania informacji podsumowujących. W tym przypadku terminy są różne. Zależą one od formy w jakiej deklaracja jest składana oraz od wartości transakcji przeprowadzanych na terenie Unii Europejskiej. Jeśli przedsiębiorca składa informację podsumowującą w wersji papierowej, musi to zrobić do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym, a jeśli w wersji elektronicznej – do 25 dnia.

Komentarze

  • google napisał(a):

    Of course, it is critical that you know when you are capable and when to step aside to allow for a better chance of success in the end.
    The most obvious of challenges comes with the decrease in ranking opportunity.

    Chen, who serves on the organization’s board, is directing these educational
    projects with the UCLA team to help ‚train the trainers’ and increase the number of surgeons
    performing this surgery in underprivileged countries in the Western Hemisphere.

  • […] większość przychodu generowanego przez serwis YouTube dla Google pochodzi z wpływów z reklam AdWords na stronach internetowych. Czysty zysk za rok 2014 wyniósł 14,4 mld dolarów, pomimo, że YouTube […]

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.