< Wróć

Jak stworzyć dobrą nazwę firmy?

Nazwa firmy jest jej wizytówką i znakiem rozpoznawczym, dlatego też tak ważne jest to, aby została dobrana w odpowiedni sposób. Nikt nie ma wątpliwości co do tego, że musi być ona chwytliwa i łatwa do zapamiętania, ale z drugiej strony nie może funkcjonować w oderwaniu od profilu działalności firmy, jej strategii oraz ogólnego wizerunku. Ma być elementem składającym się na spójną całość. Wbrew pozorom stworzenie naprawdę dobrej nazwy nie jest wcale tak prostą sprawą jak mogłoby się wydawać – przedsiębiorcy niejednokrotnie popełniają przy tej okazji masę błędów, które rzutują potem na sposób w jaki firma jest postrzegana przez otoczenie.

Jak się wyróżnić?

Dzięki nazwie firma powinna wyróżniać się na tle konkurencji. Jak niejednokrotnie pokazuje praktyka, najlepiej sprawdza się proste nazewnictwo – niekiedy na pierwszy rzut oka może wydać się nawet pospolite, lecz w dłuższej perspektywie czasowej (bo taką trzeba mieć na uwadze) okazuje się, że jest to uzasadnione rozwiązanie. Niektórzy za wszelką cenę silą się na oryginalność, efektem czego są przeważnie niezrozumiałe dziwolągi słowne nie budzące pozytywnych skojarzeń. Nazwa natomiast ma kojarzyć się odbiorcy dobrze. Nie jest wcale prawdą, że musi być możliwie jak najkrótsza, chociaż naturalnie z długością też nie należy zbytnio przesadzać. Nie zawsze imię czy nazwisko właściciela firmy w nazwie jest strzałem w dziesiątkę.

Czym jest naming?

Obecnie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usługi jaką jest naming – tyczy się to nie tylko start-upów, ale również i firm funkcjonujących już na rynku, ale pragnących zmienić swą nazwę. Powyższa usługa polega na tworzeniu nazw – nie tylko dla firm, ale też i dla usług czy produktów. Zajmują się tym specjaliści od marketingu. Jakie korzyści przynosi dobra nazwa? Przede wszystkim przyciąga klientów, co przekłada się na zyski wypracowywane przez firmę. Poza tym pozwala też zaoszczędzić sporo czasu oraz pieniędzy, które w innym wypadku należałoby przeznaczyć na taką kampanię promocyjną, aby odbiorcy mieli jasność w kwestii tego, co konkretnie jest przedmiotem promocji.

Komentarze

  • […] pozytywnych reakcji na dany towar, usługę czy markę. Działania te mają sprawić, że nazwa firmy czy też konkretny produkt z jej asortymentu będą dobrze kojarzone, co w rezultacie nakłoni […]

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.