Patriotyzm gospodarczy
Zagraniczne marki są dla Polaków w wielu przypadkach synonimem wysokiej jakości. Jeśli dany produkt ma markę pochodzącą z Niemiec, czy Szwajcarii lub Francji, konsument od razu utożsamia go z produktem, który spełni jego oczekiwania. Szybciej wybierzemy produkt produkcji angielskiej czy niemieckiej, niż polskiej. Oczywiście, bez dokonywania generalizacji, istnieje wiele polskich konsumentów, którzy w sklepach poszukują wyłącznie polskich produktów. Nie są oni jednak w większości.
Takie podejście do zakupów jest szkodliwe dla naszej rodzimej gospodarki. Powinniśmy inwestować przede wszystkim w produkty, które produkowane są przez polskie firmy. Dzięki temu stopniowo każdy konsument ma szansę na zwiększanie wzrostu gospodarczego w Polsce.
Pojęcie patriotyzmu gospodarczego w ostatnim czasie było omawiane w Ministerstwie Gospodarki. Dlaczego dla Polaka zagraniczne znaczy lepsze? Być może dlatego, że przez lata było to prawdą. Dziś jednak nasze polskie produkty skutecznie mogą konkurować z zagranicznymi. Są w wielu przypadkach nawet lepsze od nich. Polscy przedsiębiorcy odnoszący sukcesy w kraju i poza granicami, domagają się od rządu pomocy ze strony państwa w promowaniu polskich produktywna rodzimym rynku.