Nowy europejski rynek
Już 1 lipca 2013 roku Unia Europejska zyska nowego członka, a mianowicie Chorwację. Łącznie więc będzie liczyła 28 członków. Dla Polaków rozszerzenie Unii Europejskiej o kolejny kraj oznacza równocześnie rozwój rynku europejskiego. Polscy przedsiębiorcy będą mieli szansę na nawiązanie nowych, korzystnych umów o współpracę z chorwackimi podmiotami, po 1 lipca tego roku.
Wymiana handlowa na linii Polska-Chorwacja osiągnęła w ubiegłym roku wartość 1,5 mld euro. Już wkrótce może ona powiększyć swoją ubiegłoroczną wartość, nawet kilkukrotnie, za sprawą planów polskich gigantów przedsiębiorczości dotyczących ekspansji w Chorwacji.
Na chorwacki rynek zamierza niebawem wkroczyć największy polski ubezpieczyciel – PZU, zainteresowany zakupem spółki Croatia Osiguranje. PZU chciałby zakupić w chorwackim Towarzystwie Ubezpieczeniowym większościowy pakiet akcji, ale niewykluczone, że jeśli chorwacki rząd zdecyduje o sprzedaniu mniejszej liczby akcji, PZU również zawrze transakcję.
Rynek Chorwacji nie jest jeszcze przesycony zachodnioeuropejskimi firmami i panuje na nim względnie niska konkurencja. Dlatego też polskie firmy mają szansę na spenetrowanie tego rynku i jego korzystną eksploatację.