< Wróć

Lokalne sklepy zyskują klientów

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Od lat mówi się o tym, że duże, wielko powierzchniowe markety, skutecznie odbierają klientów małym, lokalnym sklepom, często rodzinnym firmom. Niemniej jednak, w ostatnim czasie, coraz częściej klienci dokonują zakupów właśnie w sklepach lokalnych. Czym jest to spowodowane?

Tradycyjne sklepy wciąż utrzymują dużą liczbę stałych klientów, a to za sprawą zbyt wolno zmieniających się przyzwyczajeń zakupowych. Co prawda, sklepy internetowe pozwalają nam na dokonanie zakupów np. artykułów spożywczych w sieci, ale wolimy tego dokonać w sklepie tradycyjnym, np. w osiedlowym mini markecie.

Firma doradcza CBRE przeprowadziła badanie dotyczące tego „Jak robimy zakupy – co myślą europejscy konsumenci”. Większość Polaków nadal kupuje w sklepach osiedlowych i w centrach handlowych. Lokalne sklepy mają przewagę nad sklepami internetowymi, a zwłaszcza nad hipermarketami, które położone są poza centrum miasta czy poza jego granicami.

Dla większości Europejczyków istotny jest wciąż dostęp do sklepu, w którym mogą „na żywo” zobaczyć i przymierzyć wybrany towar. Produkty zaś kupują tam, gdzie cena jest dla nich najbardziej atrakcyjna.

Przeczytaj również

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.