< Wróć

Kupujemy w supermarketach

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Małe, osiedlowe sklepy często przegrywają konkurencję z dyskontami spożywczymi i wielobranżowymi, czy z marketami wielkopowierzchniowymi. Pomimo faktu, że sklepy osiedlowe znajdują się „blisko” klienta i są powszechnie dostępne, a ich oferta tak bardzo nie odbiega od ofert marketów, to jednak wolimy większe zakupy dokonywać właśnie w hipermarketach.

Mali i średni przedsiębiorcy na pewno nie będą zachwyceni badaniami przedstawionymi przez Nielsena, klienci wydają więcej w supermarketach, choć co ciekawe – rzadziej robią zakupy w hipermarketach. Obecnie do gustu polskich konsumentów przypadły przede wszystkim dyskonty. Te rosną w siłę, ale polski rynek handlowy znajduje się w niekorzystnym położeniu dla właścicieli hipermarketów i małych sklepów osiedlowych.

Supermarkety w ostatnim kwartale tego roku zwiększyły swoją sprzedaż o 4,4% w stosunku do ubiegłego roku. W całej sieci supermarketów aktywnie działają Tesco, Carrefour, Intermarche, czy Simply i E.Leclerc. Największe hipermarkety zyski notowały wyłącznie na początku 2012 roku, a obecnie ich obroty sukcesywnie maleją, a liderem rynku handlowego w Polsce pozostaje Biedronka, zwiększająca sprzedaż ogółem o 15,5%. Z tym dyskontem małe punkty handlowe nie są w stanie konkurować ceną i szerokością asortymentu.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.