Jak założyć sklep z e-papierosami?
Popularność papierosów elektronicznych w naszym kraju rośnie z każdym kolejnym rokiem. Obecnie szacuje się, iż po e-papierosa systematycznie sięga przeszło 320 tys. Polaków, zaś wartość tego rynku wynosi ok. 1 mln zł. W skali roku branża ta zyskuje od 10 do 20 proc. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy są bardzo wysokie ceny wyrobów tytoniowych, podczas gdy sprzedaż e-papierosów w Polsce nie doczekała się jeszcze regulacji prawnych.
Jak otworzyć punkt z e-papierosami?
Zainteresowanie papierosami elektronicznymi jest aktualnie ogromne. Dlatego też handel tym asortymentem jest traktowany jako bardzo dobry pomysł na własny biznes. O czym powinni pamiętać ci, którzy noszą się z zamiarem założenia sklepu z e-papierosami? Przede wszystkim o tym, że w pewnym momencie rynek się nasyci i popyt spadnie. Zwłaszcza, że polski rząd przymierza się do wprowadzenia akcyzy na papierosy elektroniczne. Z czysto formalnego punktu widzenia uruchomienie takiego sklepu nie jest skomplikowane – należy zarejestrować firmę, przy czym obowiązują dokładnie takie same procedury jak przy zakładaniu każdej innej działalności gospodarczej. Następnie trzeba się zdecydować na jedną z opcji. Pierwszą z nich jest zajęcie się samemu wszystkim od podstaw, gdzie kluczową sprawą jest znalezienie solidnych dostawców oferujących urozmaicone, dobrej jakości produkty. Można także zostać franczyzobiorcą, nawiązując współpracę z dużą siecią.
Koszty założenia punktu z e-papierosami
W punkt z e-papierosami trzeba zainwestować ok. 20 tys. zł (będzie to mniej w systemie franczyzy). Konieczne jest znalezienie odpowiedniego miejsca. Zdecydowanie najlepszymi lokalizacjami są centra handlowe oraz przejścia komunikacyjne. Przeciętne wydatki miesięczne na wynajem lokalu to od 1,5 do 2,5 tys. zł. Kolejne koszty wiążą się z zakupem odpowiedniego umeblowania (5 – 10 tys. zł), a także kasy fiskalnej i towaru. Ponadto trzeba liczyć się z dokupieniem niezbędnego asortymentu, na co warto mieć przygotowanych od 4 do 6 tys. zł. Jak oceniają eksperci, inwestycja może zwrócić się zaledwie w ciągu miesiąca. Dobrze działający punkt jest w stanie wypracować obroty rzędu od 25 do 80 tys. zł, z czego w kieszeni właściciela zostaje od 5 do 20 tys. zł. E-papierosy są obłożone wysokimi marżami wynoszącymi nawet 100 procent. Koniecznie trzeba tu wspomnieć o tym, że obecnie klienci są w coraz większym stopniu zainteresowani markowymi, posiadającymi atesty papierosami elektronicznymi.
Jak promować sklep z e-papierosami?
Jak już zostało wspomniane na wstępie, sprzedaż papierosów elektronicznych nie jest w Polsce prawnie uregulowana. Oznacza to, że produkty te można bez przeszkód reklamować, co w przypadku tradycyjnych wyrobów tytoniowych nie wchodzi w rachubę. Osoby, które na prowadzenie punktów sprzedaży e-papierosów zawarły umowy franczyzowe otrzymują gotowe materiały reklamowe, mogą również liczyć na szkolenia w tym zakresie. W środkach promocji można zatem przebierać, czego najlepszym przykładem jest chociażby emitowana w ubiegłym roku w polskiej telewizji reklama jednego z producentów zachęcająca do sięgania po e-papierosy. Ich stosowanie jest zatem propagowane zarówno standardowymi, jak i nowoczesnymi metodami. Potężnym narzędziem jest tu Internet. Mnóstwo sklepów posiada swoje profile na portalach społecznościowych, nie wspominając o stronach www. Sposób prowadzenia kampanii reklamowej jest w ogromnym stopniu zdeterminowany możliwościami finansowymi właściciela sklepu.
Internetowy sklep z e-papierosami
Chcąc zredukować koszty prowadzenia punktu z e-papierosami, warto rozważyć opcję w postaci sprzedaży internetowej. Niezbędnym wymogiem jest założenie działalności gospodarczej (na ogólnie obowiązujących zasadach). Trzeba także zakupić dobre oprogramowanie dla sklepu online, a także domenę (najdroższe są te z końcówką „pl”). Osoby, które nie działają w ramach sieci partnerskich muszą przywiązywać szczególną wagę do jakości oferowanego asortymentu. W sieci aż roi się od produktów „no-name”, które co prawda kuszą atrakcyjnymi cenami, ale ich pochodzenie jest niejasne. Zbudowanie pozytywnej opinii wśród klientów jest sporym wyzwaniem.
E-papieros jest obecnie coraz częściej traktowany jako alternatywa dla tradycyjnego papierosa. Jak też zapewnia sporo palaczy, pomaga rozstać się z uciążliwym nałogiem. Po elektronicznego papierosa można sięgnąć w miejscach publicznych, gdzie palenie jest obecnie zakazane. Zlikwidowana została też niejedna palarnia w firmie, co dodatkowo utrudniło palaczom życie. E-papieros na pierwszy rzut oka niczym nie różni się od takiego zwykłego, a jego paleniu towarzyszą niemalże identyczne doznania – jednym z jego składników jest bowiem nikotyna.
2gibraltar
1clustering