Czy można reklamować alkohole?
W Polsce zabronione jest reklamowanie w jakiejkolwiek formie pewnych produktów czy usług. Zakaz ten dotyczy między innymi alkoholi wysokoprocentowych. Ich producenci nie mogą ich tak po prostu zareklamować w telewizji, prasie, radiu czy Internecie. Niemniej jednak, zakaz ten jest skutecznie obchodzony dzięki istnieniu serwisów społecznościowych.
Serwis społecznościowy Facebook, docierający do milionów ludzi na całym świecie, stał się platformą promocji alkoholi wysokoprocentowych. Pomimo, że reklama trunków o zawartości alkoholu powyżej 4,5% jest w Polsce kategorycznie zabroniona, to jednak producenci starają się docierać do klientów innymi sposobami.
Producenci alkoholu zakładają w serwisach społecznościowych strony swoich produktów, które przyciągają uwagę klientów. Organy państwowe są bezradne w związku z takim procederem. Nie mogą ukarać bowiem producentów. Dopiero, jeśli producent na profilu prowadzonym w serwisie społecznościowym, rozpowszechni reklamę, np. w postaci zdjęcia alkoholu, wówczas narazi się na reakcję ze strony właściwych organów ścigania. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest pod tym względem bardzo restrykcyjny i ściga wszelkie możliwe formy prowadzenia reklamy alkoholi wysokoprocentowych.
3disparity