< Wróć

30 mld zł – tyle warty jest polski e-handel

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Polskie Badania Internetu wskazują, że w 2010 roku udział rynku e-commerce w handlu detalicznym wynosił zaledwie 2,5%, a w 2012 roku osiągnął poziom 4,7%. Pomimo, że coraz częściej polscy konsumenci kupują w e-sklepach, to jednak tradycyjne punkty handlowe trzymają się mocno. Coraz więcej znanych marek uruchamia obok stacjonarnego sklepu, również e-sklep. Rynek e-commerce w Polsce jest nienasycony, ale znajduje się w najlepszym dla siebie okresie.

Rozwój elektronicznego rynku detalicznego jest bardzo dynamiczny. Staliśmy się jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w całej Europie. Obecnie, jak szacowano w PBI, wart jest 25 mld zł, a w 2014 roku kwota ta przekroczy 30 mld zł.

Gemius ocenia na podstawie prowadzonych badań, że ponad 80% Polaków posiadających dostęp do Internetu, korzysta jednocześnie z zakupów w e-sklepach. Choć jeszcze kilka lat temu handel internetowy odgrywał w naszym kraju niewielką rolę, dziś jest już zupełnie inaczej, a za parę lat większość obywateli nie będzie wyobrażało sobie zakupów bez rynku e-commerce.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.