Dolny Śląsk stawia na specjalistów z branży reklamowej, komunikacji i brandingu
Rozwój nowoczesnych technologii, skupienie się firm na komunikacji oraz kreowaniu wizerunku marki sprawia, że agencje marketingowe, reklamowe, PR oraz IT muszą zadbać o odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów, którzy spełnią oczekiwania rynku. Wychodząc naprzeciw potrzebom branży Uniwersytet Wrocławski otworzył dla swoich studentów nowy kierunek – Komunikację Wizerunkową, który ma na celu wykształcić specjalistów w dziedzinie reklamy, brandingu oraz public relations. Jakie szanse otwiera to przed przyszłymi i obecnymi pracownikami agencji marketingowych?
Perspektywy na rynku pracy
Kierunek powstał z myślą o potrzebach rynku. Jego założyciele są bowiem świadomi jego potencjału oraz możliwości uzyskania przez studentów unikalnych i zarazem pożądanych na rynku pracy kompetencji. Studiowanie komunikacji wizerunkowej ma się opierać nie tylko na zajęciach praktycznych oraz warsztatach, ale również na współpracy z agencjami oraz innymi podmiotami w tej branży. Twórcy kierunku stawiają również na innowacyjność, a studia mają być w dużej mierze odpowiedzią na panujące w tej dziedzinie trendy.
Specjalizacje
Wybór specjalizacji na kierunku komunikacji wizerunkowej odbywa się na drugim semestrze pierwszego roku. Studenci mogą wybierać wśród takich specjalizacji, jak reklama, branding oraz public relations. Decydując się na specjalizację w obszarze reklamy studenci zdobędą wiedzę z zakresu szeroko pojętego rynku reklamy, zarówno ATL, jak i BTL. Z kolei wybierając branding zyskają oni kompetencje w zakresie tworzenia marek, ze szczególnym uwzględnieniem takich obszarów, jak kreowanie tożsamości oraz wizerunku marki, jak również strategii komunikacji. Natomiast specjalność w zakresie public relations umożliwi studentom kształcenie w zakresie kreowania wizerunku w oparciu o odpowiednie narzędzia komunikacyjne, jak na przykład konferencje, eventy czy informacje prasowe.
Praca w branży
Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, zarówno teoretycznemu, jak i praktycznemu, absolwenci komunikacji wizerunkowej będą posiadać wysokie kwalifikacje, otwierające im drogę do kariery w agencjach reklamowych, interaktywnych, brandingowych, PR, a także w ośrodkach badań rynku, firmach zajmujących się projektowaniem i grafiką oraz firmach IT. Mogą również liczyć na pracę jako rzecznik prasowy oraz doradca wizerunkowy.
Praca w branży we Wrocławiu
Z racji tego, iż kierunek powstał w 2012 r, pierwsi absolwenci komunikacji wizerunkowej pojawią się dopiero w 2015 r. Niemniej jednak wiadomo już, iż z pewnością znajdą pracę w swoim zawodzie. W przygotowanym przez serwis interaktywnie.com raporcie (Raport Agencje Interaktywne) pojawia się bowiem informacja, że pod koniec 2014 roku liczba agencji w Polsce będzie wynosiła około 400, zatrudniając łącznie ponad 5.5 tysiąca pracowników. Warto również zwrócić uwagę na fakt, iż spora liczba agencji działa na terenie stolicy Dolnego Śląska – Wrocławia. To właśnie na tym obszarze zlokalizowane są globalne firmy, jak HP, Google, NSN czy IBM. Ponadto we Wrocławiu istnieje wiele domów mediowych oraz agencji, a kolejne podmioty otwierają tu swoje siedziby, dzięki czemu specjaliści z zakresu reklamy, brandingu oraz public relations mają ogromne szanse na pracę w swoim zawodzie. Szukasz pracy w województwie dolnośląskim? Jeśli tak, odwiedź stronę: http://www.grafton.pl/oferty-pracy/dolnoslaskie/