Zakupy grupowe na zakręcie
Eksperci rynku e-commerce zadają sobie pytanie, czy to już schyłek zakupów grupowych? Po okresie największego boomu na takie serwisy, sprzed 2011 roku, powoli kolejne serwisy grupowe kończyły swoją działalność. W 2013 roku Agora zamknęła serwis HappyDay, a w 2014 swoją działalność zakończył należący do Allegro serwis CiTeam. Nawet największy tego typu serwis – Groupon, nie chce już być kojarzony stricte z zakupami grupowymi.
Polski oddział Groupona informuje, że jest platformą zakupową, wirtualną galerią handlową. Jego polski odpowiednik, Gruper zmienił profil działalności uruchamiając serwisy z darmowymi kodami rabatowymi.
Model zakupów grupowych musiał upaść, ponieważ klienci korzystający z nich byli traktowani przez usługodawców jak osoby „drugiej kategorii”. Z czasem moda na zakupy grupowe wygasła, a klienci nie chcieli już godzić się na niską jakość usług, nawet za o wiele niższą cenę.
Serwisy grupowe albo skazane są na zamknięcie, albo na przebranżowienie. Wiele z nich stało się już teraz sklepami internetowymi, sprzedającymi produkty i usługi. Inne oferują kody rabatowe do sklepów stacjonarnych czy sklepów internetowych.