< Wróć

Jak wynająć dobre biuro w Warszawie?

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Co to znaczy „dobre biuro”? Odpowiedzi na to pytanie może być tyle, ilu jest zainteresowanych wynajmem powierzchni biurowej. Wiadomo, że każdy przedsiębiorca ma własne preferencje, wizję prowadzenia firmy i zapatrywanie na klientów.

Biuro jest przecież nie tylko miejscem pracy, ale i wizytówką. Pierwsze wrażenie, jakie zrobi na kliencie, może być bezcenne albo przeciwnie – zniechęcające. Wielu klientów stosuje bowiem zasadę: „pokaż mi swoje biuro, a powiem ci, kim jesteś”. Dobre biuro może zatem oznaczać przede wszystkim lokalizację w komfortowym biurowcu. Dla innych najemców ważniejsza będzie cena wynajmu. Priorytetem dla jeszcze innych wynajmujących mogą być kwestie logistyczne.

Komu zaufać w sprawie doradztwa?

Jeśli przedsiębiorca od dłuższego czasu prowadzi w Warszawie swoje interesy, na pewno posiada liczne kontakty i może zasięgnąć opinii wśród znajomych na temat wynajęcia biura. W gorszej sytuacji są osoby, które dopiero zaczynają działalność na stołecznym rynku. Część spośród nich działa na własną rękę, poszukując informacji w internecie. Wpisanie w wyszukiwarkę internetową frazy „biuro wynajem Warszawa” generuje wiele wyników, wśród których mogą się znaleźć ciekawe oferty. Jeszcze inne osoby szukają powierzchni biurowych, korzystając z pomocy wykwalifikowanych pośredników. Ta ostatnia opcja wydaje się najrozsądniejsza, zwłaszcza dla przedsiębiorcy, który nie zna warszawskich realiów. Wiadomo bowiem, że w takiej sytuacji łatwo podjąć ryzykowną lub wręcz szkodliwą decyzję.

Własna wygoda czy komfort klienta?

Jeśli biuro ma być miejscem pracy, w którym przyjdzie nam funkcjonować na co dzień – możliwe, że bardzo intensywnie – mamy prawo oczekiwać rozwiązań zapewniających względny komfort. Nowoczesne biurowce, które wybudowano w ostatnich kilku latach, z reguły spełniają oczekiwania najemców, a takie udogodnienia, jak szybkobieżne windy czy klimatyzacja, w wielu miejscach są oczywistością. Inaczej jest w przypadku budynków biurowych, które mają kilkadziesiąt lat. Wiele spośród nich pamięta jeszcze czasy wczesnego PRL-u, gdzie nie przywiązywano wagi do ergonomii pracy. Powierzchowny lifting tego typu biurowców, na przykład remont elewacji, najczęściej nie poprawia radykalnie warunków pracy.

Wprawdzie ceny najmu takiej powierzchni biurowej – najczęściej ulokowanej poza centrum Warszawy – mogą być atrakcyjne, ale trzeba się liczyć z określonymi uciążliwościami. Kilkaset złotych, które można zaoszczędzić w ten sposób, jest ceną za brak komfortu. Poza tym warto pamiętać, że również klienci zwracają uwagę na wygodę czy estetykę budynku i pomieszczeń biurowych. Ma to szczególne znaczenie w przypadku firm, które zajmują się, na przykład, prowadzeniem wielogodzinnych szkoleń. Przedsiębiorcy, których działalność zakłada długotrwały pobyt klienta na terenie firmy, powinni poważnie się zastanowić, czy oszczędzanie na powierzchni biurowej jest najlepszym rozwiązaniem. Dodatkowym problemem i dla pracowników, i dla klientów bywa dojazd do biura oddalonego od centrum.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.