< Wróć

Jesteśmy mało innowacyjni

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Polskie firmy w dziedzinie innowacji wypadają co najmniej słabo na tle konkurencji europejskiej i światowej. Problemem są niewątpliwie spadające nakłady, jakie są przekazywane na innowacje. Dotychczas nie rosły one, a obecnie maleją.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2013 roku polskie firmy przekazały na cele innowacyjne 32,9 mld zł. Sama kwota wydawać by się mogła imponująca, gdyby nie wcześniejsza, wyższa baza. Okazuje się bowiem, że nakłady na innowacje tylko w ciągu jednego roku radykalnie zmalały – o 3,7 mld zł.

Liczby te są niepokojące, również dla specjalistów. Tomasz Wróblewski pracujący dla firmy doradczej Grant Thornton w wypowiedzi dla „Pulsu Biznesu” powiedział, że powoli wyczerpują się proste rezerwy, które odpowiadały za rozwój polskiej gospodarki. Do rezerw tych zaliczały się niskie koszty pracy i restrukturyzacja niewydolnych zakładów. Obecnie dla dalszego rozwoju należy przekazać na budżet inwestycyjny większe środki finansowe, inaczej pozostaniemy w „ogonie Europy” jeśli chodzi o działalność innowacyjną.

Komentarze

  • kinczan pisze:

    Żeby myśleć o innowacyjności trzeba mieć na to budżet. Tymczasem w Polsce absolutnie nie ma realiów do rozwijania biznesu, koszty są całkowicie chore, trudno tutaj o jakiekolwiek innowacje, wiec skąd niby ma się brać ten cały potencjał? Moja firma działa w UK, schemat Pawła Kurnika, roczne oszczędności to prawie 15 tysięcy, świadczenia z zus są dużo korzystniejsze. Nie mam zamiaru działać w Polsce – po prostu nie stać mnie na nasz system.

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.