PeoPay – płatności telefonem
Bank Pekao wprowadza w życie innowacyjne rozwiązanie płatnicze, pozwalające na dokonywanie płatności za zakupy w sklepach i punktach usługowych telefonem, wyposażonym z funkcję karty zbliżeniowej. Aby skorzystać z systemu PeoPay w Pekao SA trzeba jednak dysponować telefonem wyposażonym w antenę NFC. W przeciwnym wypadku nie będzie to możliwe.
Aby móc zacząć wykorzystywać swój telefon w tożsamy sposób jak kartę płatniczą z funkcją zbliżeniową, użytkownik musi zainstalować w swoim telefonie aplikację PeoPay w Pekao SA. Następnie klient musi zeskanować telefonem kod QR produkty, który wyświetli się w terminalu POS lub na telefonie sprzedawcy, o ile jego smartfon pełni rolę terminalu płatniczego.
PeoPay wymaga zasilenia konta bankowego klienta środkami finansowymi. Aplikacja jest powiązana albo z rachunkiem osobistym klienta albo ma charakter prepaid, dzięki czemu posiadanie konta w danym banku nie jest koniecznością.
Pekao zaprezentowało rozbudowany system PeoPay w standardzie HCE, pozwalający na dokonywanie płatności telefonem jak kartą zbliżeniową.