< Wróć

Szczególna ochrona dla e-konsumentów

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Kupowanie w sieci internetowej, w sklepach polskich i zagranicznych, od 25 grudnia 2014 roku będzie jeszcze łatwiejsze dla konsumentów. Wchodzi bowiem w życie ustawa regulująca ich prawa i nadająca im szczególnej ochrony.

Związane jest to z ujednolicaniem przepisów w całej Unii Europejskiej. Ustawa o prawach konsumenta wzmocni interesu klientów sklepów www, ale jednocześnie może stanowić poważny problem dla przedsiębiorców funkcjonujących w strefie e-commerce.

Sprzedający w sieci będą musieli ujawniać przed zawarciem transakcji z konsumentem wysokość rzeczywistych kosztów wiążących się z transakcją. Największe kontrowersje wśród e-handlowców budowane są wokół nowych zasad zwrotu towarów. Wydłuży się prawo do oddania towaru bez podania przyczyny z 10 do 14 dni. Przy zwrocie to właściciel sklepu będzie zmuszony ponieść koszty wysyłki. Jeśli dany towar nie można odesłać w zwykły sposób do sklepu, to sprzedawca musi zorganizować transport we własnym zakresie.

Do roku wydłużono okres tzw. domniemania niewinności klienta, co oznacza, że przez rok od zakupu sprzedający musi udowodnić, że dostarczono towar zgodny z zawartą umową.

Przeczytaj również

Komentarze

  • madanek pisze:

    To potrzebne, ale z drugiej strony to może dobić polskie firmy. Wiem jak jest – dla firm działających w UK to będzie pozytywne, ale dla innych? W UK mają ponad 200 tysięcy zwolnień podatkowych, niski ZUS – diametralnie inny świat, sam działam na schemacie Pawła Kurnika i mam u nich spółkę. W Polsce koszty prowadzenia firmy są jednak bez porównania wyższe.

  • […] dostanie szereg nowych praw, m.in. będzie mógł odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w ciągu 14, a nie 10 dni od jej […]

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.