< Wróć

Szczególna ochrona dla e-konsumentów

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Kupowanie w sieci internetowej, w sklepach polskich i zagranicznych, od 25 grudnia 2014 roku będzie jeszcze łatwiejsze dla konsumentów. Wchodzi bowiem w życie ustawa regulująca ich prawa i nadająca im szczególnej ochrony.

Związane jest to z ujednolicaniem przepisów w całej Unii Europejskiej. Ustawa o prawach konsumenta wzmocni interesu klientów sklepów www, ale jednocześnie może stanowić poważny problem dla przedsiębiorców funkcjonujących w strefie e-commerce.

Sprzedający w sieci będą musieli ujawniać przed zawarciem transakcji z konsumentem wysokość rzeczywistych kosztów wiążących się z transakcją. Największe kontrowersje wśród e-handlowców budowane są wokół nowych zasad zwrotu towarów. Wydłuży się prawo do oddania towaru bez podania przyczyny z 10 do 14 dni. Przy zwrocie to właściciel sklepu będzie zmuszony ponieść koszty wysyłki. Jeśli dany towar nie można odesłać w zwykły sposób do sklepu, to sprzedawca musi zorganizować transport we własnym zakresie.

Do roku wydłużono okres tzw. domniemania niewinności klienta, co oznacza, że przez rok od zakupu sprzedający musi udowodnić, że dostarczono towar zgodny z zawartą umową.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

0
Would love your thoughts, please comment.x