Czym są media społecznościowe i dlaczego warto w nie inwestować?
Media społecznościowe – zapewne słyszałeś o nich już wielokrotnie. Nic dziwnego, zajmują coraz ważniejsze miejsce w naszym życiu, coraz więcej czasu im poświęcamy, coraz więcej codziennych spraw przenosimy właśnie w sferę mediów społecznościowych. Czym dokładnie są media społecznościowe? Dlaczego warto w nich istnieć i odpowiednio w nie inwestować? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.
Media społecznościowe – podstawy.
Od powstania sieci internetowej minęło już trochę czasu. Zdążyła się ona zmienić, a zmiana ta była bardzo dynamiczna. Internet nie służy już wyłącznie do zdobywania informacji, a do komunikacji. I właśnie w tym miejscu dochodzimy do tego, czym są tak zwane social media: to wszystkie aplikacje i serwisy internetowe, za pomocą których możemy prowadzić interaktywny dialog.
Zaliczają się tu zarówno blogi, serwisy społecznościowe, społeczności kontentowe, wirtualne światy społecznościowe, a nawet wirtualne światy gier. Jedno jest pewne: przy dobrej organizacji i strategii serwisy społecznościowe mogą się przyczynić do znacznego wzrostu profitów firmy.
Wydaje się to bardzo proste: zakładasz firmowe konto i myślisz, że właśnie zrobiłeś wszystko, by pozyskać nowych klientów. To nieprawda, to dopiero początek drogi.
Dlaczego warto istnieć na Facebooku?
„Reklama na Facebooku może być niezwykle skuteczna, to prawda. Trzeba jednak zadbać o to, by była to reklama dedykowana konkretnej grupie klientów. Nikt nie zwróci uwagi na kampanię reklamową, która jest pozornie skierowana do „wszystkich”. Każdy konsument chce, by reklama była skierowana specjalnie do niego.” – twierdzi Kamil Jankowski z agencji social media Think Things
Warto zdać sobie sprawę z ważnej rzeczy: rozmowy o danym produkcie czy usłudze wcale nie muszą odbywać się na Facebooku, ale na przykład na forach, a jeśli już odbywają się na Facebooku – wcale nie muszą odbywać się na oficjalnym profilu Twojej firmy. Musisz jak najszybciej zdać sobie sprawę z tego, że marketing społecznościowy to coś zupełnie innego niż stosowana do tej pory reklama.
Warto zainwestować w narzędzia do monitorowania marki w sieci – w przeciwnym razie nie będziesz wiedział gdzie w sieci pojawiają się komentarze o Twojej marce i jaki mają wydźwięk. A tylko posiadając te informacje będziesz w stanie przygotować kampanię reklamową, która będzie skierowana do konkretnych grup klientów.
Pamiętaj również o tym, że za jednym negatywnym komentarzem mogą stać setki osób, którym zwyczajnie nie chciało się powielać istniejącej już w komentarzu kogoś innego treści. Nie ignoruj takiego komentarza, ale też nie usuwaj go – jeżeli zaczniesz moderować komentarze rozmowa o produkcie przeniesie się gdzie indziej.
Chcesz dowiedzieć się jak tworzyć kampanie reklamowe i prowadzić fanpange? odwiedź stronę Think Things – prowadzenie fanpage.