< Wróć

Czym są media społecznościowe i dlaczego warto w nie inwestować?

Media społecznościowe – zapewne słyszałeś o nich już wielokrotnie. Nic dziwnego, zajmują coraz ważniejsze miejsce w naszym życiu, coraz więcej czasu im poświęcamy, coraz więcej codziennych spraw przenosimy właśnie w sferę mediów społecznościowych. Czym dokładnie są media społecznościowe? Dlaczego warto w nich istnieć i odpowiednio w nie inwestować? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.

Media społecznościowe – podstawy.

Od powstania sieci internetowej minęło już trochę czasu. Zdążyła się ona zmienić, a zmiana ta była bardzo dynamiczna. Internet nie służy już wyłącznie do zdobywania informacji, a do komunikacji. I właśnie w tym miejscu dochodzimy do tego, czym są tak zwane social media: to wszystkie aplikacje i serwisy internetowe, za pomocą których możemy prowadzić interaktywny dialog.
Zaliczają się tu zarówno blogi, serwisy społecznościowe, społeczności kontentowe, wirtualne światy społecznościowe, a nawet wirtualne światy gier. Jedno jest pewne: przy dobrej organizacji i strategii serwisy społecznościowe mogą się przyczynić do znacznego wzrostu profitów firmy.

Wydaje się to bardzo proste: zakładasz firmowe konto i myślisz, że właśnie zrobiłeś wszystko, by pozyskać nowych klientów. To nieprawda, to dopiero początek drogi.

Dlaczego warto istnieć na Facebooku?

„Reklama na Facebooku może być niezwykle skuteczna, to prawda. Trzeba jednak zadbać o to, by była to reklama dedykowana konkretnej grupie klientów. Nikt nie zwróci uwagi na kampanię reklamową, która jest pozornie skierowana do „wszystkich”. Każdy konsument chce, by reklama była skierowana specjalnie do niego.” twierdzi Kamil Jankowski z agencji social media Think Things

Warto zdać sobie sprawę z ważnej rzeczy: rozmowy o danym produkcie czy usłudze wcale nie muszą odbywać się na Facebooku, ale na przykład na forach, a jeśli już odbywają się na Facebooku – wcale nie muszą odbywać się na oficjalnym profilu Twojej firmy. Musisz jak najszybciej zdać sobie sprawę z tego, że marketing społecznościowy to coś zupełnie innego niż stosowana do tej pory reklama.

Warto zainwestować w narzędzia do monitorowania marki w sieci – w przeciwnym razie nie będziesz wiedział gdzie w sieci pojawiają się komentarze o Twojej marce i jaki mają wydźwięk. A tylko posiadając te informacje będziesz w stanie przygotować kampanię reklamową, która będzie skierowana do konkretnych grup klientów.

Pamiętaj również o tym, że za jednym negatywnym komentarzem mogą stać setki osób, którym zwyczajnie nie chciało się powielać istniejącej już w komentarzu kogoś innego treści. Nie ignoruj takiego komentarza, ale też nie usuwaj go – jeżeli zaczniesz moderować komentarze rozmowa o produkcie przeniesie się gdzie indziej.

Chcesz dowiedzieć się jak tworzyć kampanie reklamowe i prowadzić fanpange? odwiedź stronę Think Things – prowadzenie fanpage.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.