Koniec niekończących się reklamacji
W związku z wprowadzeniem w życie nowej ustawy konsumenckiej, klienci zyskają wiele uprawnień, zwłaszcza przy dokonywaniu zakupów na odległość, w sklepach internetowych z całej Unii Europejskiej. Należy także zaznaczyć, że zmieni się podejście do reklamowania towarów.
Nie będzie już sytuacji, w których sprzedawca bez końca przyjmuje reklamację tego samego przedmiotu – np. rozklejonego buta. Jeśli po pierwszej naprawie but ponownie się rozklei, sprzedawca będzie musiał zwrócić konsumentowi pieniądze. W poprzednim stanie prawnym nie istniały ograniczenia w zakresie liczby reklamacji, jakie można było rozpatrywać.
Nowe przepisy, które zaczęły obowiązywać od 25 grudnia 2014 roku dokładnie określają, kiedy reklamacja może zakończyć się naprawą towaru lub jego wymianą, a kiedy klient może z powodzeniem zażądać obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy. Takie przepisy obowiązują we wszelkich punktach handlowych, nie tylko w sieci internetowej, ale również w tradycyjnych sklepach stacjonarnych.
Konsument ma prawo do reklamacji zawsze wtedy, gdy towar ma wadę. Może zareklamować produkt u producenta lub skorzystać z rękojmi w sklepie, w którym go zakupił. Sprzedawca odpowiada za towar aż przez 2 lata od momenty jego wydania. Reklamację z tytułu rękojmi należy złożyć najpóźniej w ciągu roku od momentu zauważenia wady.