Nowa telefonia dla sektora biznesowego
Operatorzy tradycyjnych sieci prześcigają się w proponowaniu klientom firmowym nowych, korzystniejszych cenowo ofert. I o ile w telefonii mobilnej ta konkurencja jest zauważalna, o tyle telefony stacjonarne zazwyczaj schodzą na dalszy plan. Istnieje jednak sieć, która zaspokaja potrzeby przedsiębiorców i otwiera przed nimi nowe, niedostępne do tej pory, możliwości – mowa oczywiście o telefonii VoIP.
Po co przepłacać?
Wykorzystywanie tradycyjnej telefonii stacjonarnej jest całkowicie nieopłacalne. Koszty związane z użyciem linii telefonicznych oraz podłączeniem do sieci są niewspółmierne do jakości usług. VoIP pozwala uniknąć zbędnych wydatków przez wykorzystywanie połączeń internetowych. Dzięki temu udało się zminimalizować stawki za połączenia krajowe (5 gr za minutę), a co ważniejsze – również za międzynarodowe (od 5 groszy za minutę. Firma może swobodnie i bez obawy przed dużymi kosztami komunikować się ze swoimi oddziałami i pracownikami – niezależnie od tego, gdzie się znajdują.
Nowe centrale
Zaawansowane usługi VoIP dedykowane są głównie dla biznesu. Wprowadzenie telefonii internetowej może być związane z instalacją nowej centrali telefonicznej typu IP PBX. Przez zaimplementowanie stałego połączenia z internetem centrale te są całkowicie kompatybilne z siecią VoIP. Urządzenia IP PBX od marki Datera mogą występować w dwóch formach: fizycznego urządzenia (Call-Ex) oraz hostowanej (Call-Ex Cloud), co pozwala skorzystać z nich zarówno dużym, jak i małym przedsiębiorstwom.
Nie tylko telefon
Choć VoIP to przede wszystkim połączenia telefoniczne dla biznesu, sieć użyta razem ze wspomnianymi wcześniej centralami otwierają przed klientem zupełnie nowe możliwości. W oparciu o technologię VoIP i jedną z central IP PBX możliwe jest stworzenie w pełni sprawnego i wydajnego call center lub contact center. Dodatkowo firmy mają wtedy dostęp do niezależnych sieci wewnętrznych, w ramach których połączenia pozostają darmowe. Dla przedsiębiorców chcących rozwinąć zakres swoich możliwości istnieje możliwość rozbudowywania central lub korzystania z kolejnych pakietów VoIP, takich jak wirtualny faks, kierowanie numerów, etc.