< Wróć

Co dalej z marketami i dyskontami?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

W dużych miastach i małych miasteczkach w ciągu ostatnich kilku lat powstała cała masa marketów i dyskontów, które skutecznie odbierały udział w rynku tradycyjnym sklepom. Właściciele małych sklepików musieli pogodzić się z utratą większej części klientów. Dziś markety i dyskonty nie mogą już zwiększać zasięgu swojej działalność w klasyczny sposób. Co będzie dalej z tym rynkiem?

Według szacunków, tylko w ciągu 3 ostatnich lat w polskich miastach wybudowano lub zaaranżowano lokale na 1,5 tys. nowych dyskontów i supermarketów. Przybyło jednocześnie 6,7 tys. sklepów zrzeszonych w silnych, rozpoznawalnych sieciach ogólnospożywczych.

Supermarkety i dyskonty mają już niewielkie pole manewru jeśli chodzi o dalszy rozwój. Mają już prawie 77 proc. polskiego rynku, którego wartość szacowana jest na 192 mld zł. Brakuje dobrych lokalizacji, w których można by otwierać nowe sklepy sieciowe. Ekspert z KPMG uważa, że ogólnopolscy gracze mogą wzmacniać się jedynie za pośrednictwem przejęć sieci regionalnych.

Przeczytaj również

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.