Jak prowadzić bloga firmowego?
Promocja firmy w internecie jest dziś standardem. Bardzo pomocne w tym obszarze są różnego rodzaju narzędzia, spośród których należy wymienić m.in. bloga. Istnieje wiele powodów, dla których warto go prowadzić – służy budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa oraz nawiązywaniu dobrych relacji z klientami, zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi.
Firmowy blog – dlaczego warto?
Każdy przedsiębiorca, który zastanawia się nad tym czy prowadzenie firmowego bloga ma rzeczywiście sens, powinien zapoznać się z danymi dotyczącymi efektywności tego typu działań. Przeszło 80 proc. internautów przy podejmowaniu decyzji zakupowej kieruje się informacjami zamieszczanymi na blogach. Dla ponad 80 proc. przedstawicieli sektora MSP firmowy blog jest czynnikiem generującym o ok. 130 proc. potencjalnych klientów więcej. Ponadto w oczach internautów firma posiadająca własnego bloga jest postrzegana jako bardziej wiarygodna i godna zaufania.
Najważniejsze zasady
Aby jednak firmowy blog w należyty sposób wywiązał się ze swego zadania, musi zostać spełnionych kilka istotnych warunków. Oto najważniejsze kwestie, o których trzeba bezwzględnie pamiętać.
- Systematyczność.
Nie ma nic gorszego niż blog świecący pustkami. Wpisy powinny być dodawane regularnie i w miarę możliwości często – raz w tygodniu to absolutne minimum.
- Szata graficzna.
Internauci są wzrokowcami i do wyglądu odwiedzanych stron przykładają dużą wagę. Blog ma być czytelny, przejrzysty oraz pozbawiony nadmiernej ilości elementów, które rozpraszają odbiorcę. Standardowa czcionka, ładne zdjęcia do każdego tekstu, łatwa nawigacja oraz spójność z zasadniczą stroną firmową – to przepis na sukces. Opłaca się zainwestować w porządny, stworzony profesjonalnie szablon.
- Atrakcyjna treść.
Tematyka wpisów jest oczywiście uzależniona od profilu działalności firmy. Interesujące, dobre artykuły na strony tego typu muszą sprostać oczekiwaniom grupy docelowej. Należy też kierować się jej potrzebami – najbardziej pożądane są teksty o charakterze poradnikowym czy prezentujące praktyczne przykłady zastosowań produktów danej firmy. Zamieszczone w nich informacje powinny być wartościowe dla czytelnika i użyteczne z jego punktu widzenia. Przy tej sposobności pojawia się jeszcze jedna ważna uwaga – taka mianowicie, że dopracowana treść zmniejsza ryzyko pojawiania się negatywnych komentarzy. Oczywiście trzeba się liczyć z tym, że będą się one ukazywać, ale zasada jest taka, by na nie odpowiadać w merytoryczny sposób. Nie jest wskazane ich ignorowanie czy tym bardziej kasowanie.
- Strategia.
Profesjonalny blog firmowy wymaga opracowania strategii. Należy zatem ustalić, jakiego rodzaju wpisy się mają na nim pojawiać, z jaką częstotliwością i kto ma je tworzyć, jakich tematów nie poruszać itp. Ogólnie rzecz biorąc, tego rodzaju strona ma się wpisywać w ogólną strategię marketingową przedsiębiorstwa i stanowić jej zintegrowaną część.
2childrens