Jak działa Marketing Automation
Celem każdej firmy jest pozyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży, za co odpowiada dział marketingu. W celu usprawnienia współpracy na linii marketing-sprzedaż i dopasowania komunikatów marketingowych do potencjalnej grupy docelowej coraz częściej stosuje się marketing automation. Czym on jest i czy warto z niego rzeczywiście skorzystać?
Email marketing automation – czym jest i jak go wykorzystać?
Email marketing autoamtion jest automatyzacją mailingów umożliwiającą śledzenie i reagowanie na działania użytkowników na wybranych stronach internetowych. Dzięki automatyzacji działań marketingowych efektywność firmy wzrasta, co zwiększa prawdopodobieństwo odniesienia upragnionego sukcesu. Automatyzacja email marketingu polega na obserwowaniu i analizowania zachowań odbiorcy na stronie internetowej oraz wysyłaniu mu precyzyjnie dopasowanych maili reklamowych. W celu zdobycia owych informacji konieczne jest wejście Internauty na daną witrynę poprzez link z mailingu.
Najpopularniejszym narzędziem do email marketingu jest Google Analytics. Dzięki deanonimizacji danych z Google Analytics dowiadujemy się, ile osób spędziło określoną ilość czasu na witrynie, ile zostało przekierowanych na podstronę z mailingowego linku, ile osób zrealizowało cele i obejrzało określoną ilość podstron podczas odwiedzenia serwisu.
Aby móc segmentować bazę mailingową i kierować dopasowane mailingi konieczne są: system email marketingowy, adres email odbiorcy, integracja z Analytics i kody trackingowe.
Kiedy warto zastosować tego typu narzędzia automatyzujące?
Email marketing automation jest świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy liczą na zwiększenie zysków, dostarczenie klientom odpowiednich treści i oszczędzenie cennego czasu. Narzędzia automatyzujące wykorzystywane są do:
• identyfikacji i rozpoznawania osób zainteresowanych ofertą
• gromadzenia danych o kliencie i budowania jego profilu
• grupowania i segmentacji aktualnych i potencjalnych klientów
• scoringu potencjalnych klientów
• automatyzacji akcji marketingowych
• analizy skuteczności programów marketingowych
Selekcja dokonywana jest na podstawie danych demograficznych lub zainteresowań użytkowników, a na podstawie owych kryteriów tworzona jest reklama w postaci e-maili czy newsletterów wysyłanych do potencjalnych klientów. Dzięki marketing automation można policzyć, ile z wysłanych wiadomości zostało przeczytanych, a ile zignorowanych. Zastosowanie tego typu systemu pozwala zaoszczędzić zarówno czas jak i pieniądze, a ponadto ocenić, czy dany odbiorca jest rzeczywiście zainteresowany daną marką i ofertą. Z całą pewnością można liczyć na pozyskanie potwierdzonych informacji na temat zachowań Internautów na firmowej stronie.
Get an expert academic writing assistance. We can write any paper on any subject within the tightest deadline.