Jak działa Marketing Automation
Celem każdej firmy jest pozyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży, za co odpowiada dział marketingu. W celu usprawnienia współpracy na linii marketing-sprzedaż i dopasowania komunikatów marketingowych do potencjalnej grupy docelowej coraz częściej stosuje się marketing automation. Czym on jest i czy warto z niego rzeczywiście skorzystać?
Email marketing automation – czym jest i jak go wykorzystać?
Email marketing autoamtion jest automatyzacją mailingów umożliwiającą śledzenie i reagowanie na działania użytkowników na wybranych stronach internetowych. Dzięki automatyzacji działań marketingowych efektywność firmy wzrasta, co zwiększa prawdopodobieństwo odniesienia upragnionego sukcesu. Automatyzacja email marketingu polega na obserwowaniu i analizowania zachowań odbiorcy na stronie internetowej oraz wysyłaniu mu precyzyjnie dopasowanych maili reklamowych. W celu zdobycia owych informacji konieczne jest wejście Internauty na daną witrynę poprzez link z mailingu.
Najpopularniejszym narzędziem do email marketingu jest Google Analytics. Dzięki deanonimizacji danych z Google Analytics dowiadujemy się, ile osób spędziło określoną ilość czasu na witrynie, ile zostało przekierowanych na podstronę z mailingowego linku, ile osób zrealizowało cele i obejrzało określoną ilość podstron podczas odwiedzenia serwisu.
Aby móc segmentować bazę mailingową i kierować dopasowane mailingi konieczne są: system email marketingowy, adres email odbiorcy, integracja z Analytics i kody trackingowe.
Kiedy warto zastosować tego typu narzędzia automatyzujące?
Email marketing automation jest świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy liczą na zwiększenie zysków, dostarczenie klientom odpowiednich treści i oszczędzenie cennego czasu. Narzędzia automatyzujące wykorzystywane są do:
• identyfikacji i rozpoznawania osób zainteresowanych ofertą
• gromadzenia danych o kliencie i budowania jego profilu
• grupowania i segmentacji aktualnych i potencjalnych klientów
• scoringu potencjalnych klientów
• automatyzacji akcji marketingowych
• analizy skuteczności programów marketingowych
Selekcja dokonywana jest na podstawie danych demograficznych lub zainteresowań użytkowników, a na podstawie owych kryteriów tworzona jest reklama w postaci e-maili czy newsletterów wysyłanych do potencjalnych klientów. Dzięki marketing automation można policzyć, ile z wysłanych wiadomości zostało przeczytanych, a ile zignorowanych. Zastosowanie tego typu systemu pozwala zaoszczędzić zarówno czas jak i pieniądze, a ponadto ocenić, czy dany odbiorca jest rzeczywiście zainteresowany daną marką i ofertą. Z całą pewnością można liczyć na pozyskanie potwierdzonych informacji na temat zachowań Internautów na firmowej stronie.